Veel gestelde vragen

Hoe lang is de aanbieding geldig?

De aanbieding is geldig van maandag 10:00 uur t/m maandag 09:59 uur.
Wanneer moet ik betalen?


U kunt de betaling direct voldoen via IDEAL.
Kan ik met Credit Card betalen?

Nee, u kunt bij Travelservice niet betalen met een Credit Card. Alle betalingen gaan via IDEAL
Kan ik direct een reis of annuleringsverzekering afsluiten?

U kunt niet tijdens de reservering een reis of annuleringsverzekering afsluiten. U ontvangt in de reserveringsbevestiging wel een link naar onze partner Mondial Assistance waar u wel een reis en / of annuleringsverzekering kunt afsluiten.
Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg ik?

Het ligt eraan waar u heen gaat, want dit is per bestemming verschillend. Is dit niet op de website vermeldt? Dan kunt u contact met ons opnemen of wachten tot u uw reisbescheiden heeft ontvangen, hier staat het uiteraard op vermeld.
Wat zijn de vluchttijden?

De vluchttijden staan op de website vermeldt. De vluchttijden zijn wel onder voorbehoud aangezien de beschikbaarheid handmatig gecontroleerd zal worden. Wanneer de tijden op de website niet meer beschikbaar zijn proberen wij u de meest gunstige andere beschikbare vluchttijden aan te bieden.
Hoeveel bedragen de luchthavenbelasting, luchthavenheffingen en brandstoftoeslagen?

De prijzen die vermeldt staan op de website is de prijs inclusief luchthavenbelasting, luchthavenheffingen en brandstoftoeslagen.
Wat mag ik meenemen als handbagage?

Dit is per luchtvaartmaatschappij verschillend. U kunt de regels voor de (hand)bagage vinden op de pagina van de aanbieding. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u contact met ons opnemen.
Is de transfer van het vliegveld naar het hotel en terug inbegrepen?


De transfer van het vliegveld naar het hotel en terug is meestal inbegrepen. Bij een enkele stad zal er geen transfer inbegrepen zijn bij de prijs. Dit staat dan vermeldt op de website.
Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

Als u een klacht heeft kunt u persoonlijke contact opnemen met één van onze medewerkers.
Hoe reserveer ik een reis?

U kunt zowel online als telefonisch reserveren. Onze voorkeur heeft een online reservering zodat onze medewerkers geen typefouten kunnen maken bij het noteren van uw gegevens. Mocht er iets fout gaan dan kunt u altijd persoonlijk contact opnemen met ons en zullen wij u proberen te helpen.
Wanneer ontvang ik een bevestiging van de boeking?

U krijgt enkele minuten na boeking een bevestiging per e-mail. De exacte reisdetails krijgt u in de reisbescheiden 14 dagen voor vertrek.
Kan ik ook telefonisch boeken?

Als u het gemakkelijker vindt om per telefoon te boeken dan kunt u contact opnemen met ons en zullen wij u helpen met het plaatsen van de boeking.
Maak ik een definitieve boeking bij het doorlopen van het stappenplan?

Wanneer u via de website boekt dan maakt u een complete boeking die bij ons in het systeem binnenkomt.
Op welke termijn kan ik, na het maken van een reservering, een reactie van Travelservice verwachten?

Enkele minuten na de boeking ontvangt u per e-mail een bevestiging van de boeking.
Wanneer ontvang ik na het maken van een reservering de reisbescheiden?

U ontvangt de reisbescheiden 14 dagen voor vertrek per e-mail.
Hoe laat mag ik de hotelkamer in bij aankomst en hoe laat moet ik de kamer weer verlaten op de dag van vertrek?

Bij de meeste hotels is de kamer beschikbaar vanaf 14 uur en dient u voor 12 uur uit te checken. Dit kan eventueel verschillen per hotel. In de meeste hotels is het mogelijk om uw bagage op te slaan.
Welke documenten, zoals paspoort en visa heb ik nodig?

Als u reist naar landen binnen de Europese unie dan kunt u reizen met een ID-kaart of paspoort. Gaat u reizen buiten de Europese Unie dan kunt u alleen met uw paspoort reizen. Als u een reis maakt naar Amerika heeft u een ESTA-reistoestemming nodig.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Met uw gegevens zal zorgvuldig worden omgegaan.
Hoe boek ik een stedentrip voor meer dan 8 personen?

Voor groepen vanaf 8 personen kunt u persoonlijk contact met ons opnemen.
Kan ik een geboekte reis online wijzigen?

Een geboekte reis kan niet online gewijzigd. Voor wijzigingen kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Hier kunnen wijzigingskosten voor berekend worden.
Wat is bij de prijs inbegrepen?

De hotelovernachtingen, vliegtickets (inclusief brandstoftoeslagen, luchthavenheffing en luchthavenbelasting), gratis (kleine) handbagage en transfer (tenzij anders aangegeven) zijn inbegrepen in de prijs.
Hoe weet ik of de reis echt geboekt is?

Binnen een paar minuten na de boeking ontvangt u een reserveringsbevestiging per e-mail met informatie over de boeking en wijze van betaling/afhandeling. De reisbescheiden krijgt u 14 dagen voor vertrek. Hierin staan de exacte boeking details.
Hoe ontvang ik mijn tickets / instapkaarten?

De vluchten zijn gereserveerd op naan. Voor de meeste vluchten kunt u zowel online als op de luchthaven inchecken. Tijdens het inchecken ontvangt u dan de tickets / instapkaarten.
Hoe kom ik van het luchthaven naar het hotel?

Bij de meeste reizen zit de transfer in de reissom inbegrepen, tenzij anders is aangegeven.
Wat moet ik doen als de reisbescheiden onjuist is?

Bij zien van een onjuiste reisbescheiden dient u ten alle tijden contact ons op te nemen.
Hoe lang dient mijn paspoort geldig te zijn?

Uw paspoort dient nog 2 maanden na terugkomst in Nederland geldig te zijn. Voor veel landen buiten Europa dient een paspoort nog minimaal 6 maanden na terugkomst in Nederland geldig te zijn.
Naar welke landen mag ik reizen met mijn identiteitskaart?

De Nederlandse identiteitskaart is geldig in heel Europa. Indien u buiten Europa reist is het hebben van een geldig paspoort noodzakelijk.
Wat moet ik doen als er iets mis gaat tijdens mijn reis?

Als er iets mis gaat tijdens uw vakantie, verzoeken wij u vriendelijke telefonisch contact op te nemen met ons. Dit kan via het noodnummer +31 (0)6-82005830
Kan ik bij Travelservice langs komen?

Travelservice is een online reisorganisatie. Het is niet mogelijk om bij Travelservice langs te komen voor een boeking.
Is het mogelijk dat ik mijn vreemde valuta voorafgaande aan de reis omwissel?

Het is mogelijk uw valuta voorafgaande aan de reis bij de bank om te wisselen. Voor de beste wisselkoers raden wij u aan om zoveel mogelijk ter plaatse geld op te nemen.
Wat is een preferentie en kan ik prefenties aangeven?

Met een preferentie kan de reiziger aangeven wat hij of zij graag geregeld zou willen hebben met betrekking tot de geboekte vakantie. Dit houdt in dat de reiziger een voorkeur kan aangeven.Alle preferenties dienen ingevuld te worden in het vakje ‘opmerkingen’ bij het kopje ‘contactgegevens’. Het kan voorkomen dat preferenties niet altijd worden uitgevoerd.
Wat is een essentie en kan ik essenties aangeven?

Indien een voorkeur zo essentieel is dat de boeking alleen kan doorgaan als er aan deze voorkeur wordt gedaan, dient u dit bij uw boeking aan te geven. Dit kan u aangeven in het vakje ‘opmerkingen’onder het kopje ‘contactgegevens’. Travelservice neemt bij het ontvangen van deze boeking contact met u op om de essentie te bespreken.
Kan ik een boeking wijzigen?

Het wijzigen van een boeking is tot maximaal één dag voor vertrek mogelijk. Wij verzoeken u vriendelijk om voor het wijzigen van een boeking telefonisch contact op te nemen met Travelservice. Voor wijzigingen kunnen er kosten in rekening worden gebracht.
Kan ik de boeking annuleren?

Travelservice houdt zich aan de ANVR Reisvoorwaarden. Dit houdt in dat u alleen tegen deze annuleringsbepalinging kan annuleren en tegen de hiervoor geldende annuleringskosten.
Kan ik mijn reis ter plaatse nog wijzigen?

Uw reis kan maximaal één dag van te voren gewijzigd worden eventuele wijzigingskosten worden in rekening gebracht. Uw vakantie wijzigen ter plaatse is niet mogelijk.